Студенти здатні змінити свій університет. Ось три способи, які реально допоможуть

Січень 17, 2020 Off Автор admin

Джерело: life.pravda.com.ua

Уявіть, що ви навчаєтеся в Гоґвортсі.

Вам подобається, але Снейп час від часу до вас безпідставно “докопується”, Долорес Амбридж забирає всю практику із занять, Геґрід – хороший, але не вміє викладати, гості з інших магічних шкіл у вас майже не бувають, до лісу шукати пригод вас не пускають і за територію замку ви майже не виходите.

Перспективи виглядають не дуже, якщо ви, звісно, не Гаррі Поттер чи хтось із його найближчих друзів.

Що ж робити, якщо ви хочете драйву і в освітньому процесі, і в дозвіллі, але Дамблдор зайнятий і не може вирішити всі ваші питання?

Проблеми в українських університетах доволі схожі до проблем Гоґвортсу.

Та студенти можуть брати приклад з Гаррі, Рона та Герміони і самостійно впливати на навчання та урізноманітнювати дозвілля (в розумних межах).

Студентське життя умовно можна поділити на три сфери: навчання, позааудиторний досвід та дозвілля.

І на кожну з цих сфер студенти можуть впливати безпосередньо.

“В університеті, як і загалом у вищій освіті, немає питань, на які студенти не могли би впливати, бо все це освітній процес, куди мають бути повністю залучені та інтегровані представники студентства або ж студентське самоврядування”, – розповідає Президент Української асоціації студентів та член Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Лідія Фесенко.

Головне, не впадати у крайнощі. За словами тренера програми розвитку лідерських компетенцій студентівStudent Action та керівника корпоративних програм Києво-Могилянської бізнес-школи Тимура Демчука, їх може бути три.

  • Перша – підконтрольність адміністрації. Тоді впливати на своє життя будуть не студенти.
  • Друга – коли самоврядування займається лише культурно-масовою сферою, яка мало впливає на реальне життя університету. За словами Демчука, це наслідок того, що культурно-мистецька сфера – це певна територія свободи, яку дозволяє адміністрація.
  • Третя – стати опозицією для адміністрації.

“Самоврядування не має бути опозицією до адміністрації чи ворогом. Це застаріла модель. Самоврядування має бути платформою, яка би виражала інтереси студентів і могла активно залучати адміністрацію до вирішення проблем і розуміла обидві сторони – не тільки студентів, а й викладачів”, – пояснює Демчук.

Що студенти можуть зробити

Якщо система студентського самоврядування в університеті не налагоджена, або для того, щоб вирішити певну проблему, потрібна стороння допомога, студенти можуть скористатися декількома шляхами. Наприклад, звернутися до Української асоціації студентів або ж податися на проєкти, як-от Student Action від Британської Ради.

Student Action – це програма розвитку лідерських компетенцій, яка допомагає учасникам зміцнити власні лідерські навички у реалізації соціальних ініціатив та освоїти інструменти впливу на якість вищої освіти у своєму університеті.

Учасники Student Action пройшли серію тренінгів, а найкращі виграли гранти на свої проєкти.

Серед переможців:

  • Курс “Академічна доброчесність як складова якості освітнього процесу в умовах ЗВО” від Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (УДПУ).
  • Студентське телебачення ZStudent TV від Житомирського державного університету імені Івана Франка.
  • Програма національних обмінів “Плацкарт” від Національного університету “Острозька академія”.

Всі три проєкти “прокачують” свої університети у різних сферах та у три різні способи.

Сфера №1: навчання

Академічна недоброчесність – чи не найголовніша проблема української вищої освіти, стверджує Демчук.

За оцінками експертів антиплагіатного руху “Дисергейт“, зі 120 тисяч власників наукових ступенів від 15 до 40 тисяч отримали їх неправомірно. Залежно від галузі знань плагіат містять від 5 до 80% дисертацій.

Таких даних щодо студентських курсових чи дипломних робіт немає. Але тенденція, ймовірно, схожа.
Прочитати статтю повністю можна за посиланням https://life.pravda.com.ua/society/2020/01/16/239581/